Thursday, April 1, 2010

Drama...

Semalam...aku tgk cite melayu ape tah dkt tv3...yang berlakon si sam dgn tiz...
leh lak aku layan cite tu...agak hokey gak la..standard malay drama...
mmg la member aku cakap aku layan cite tu hati tisu laaa..ape la...aku tgk jugak..
tapi tetibe leh lak aku tertanya-tanya...
Nape drama melayu asyik tunjuk cite2 macam ni ye skang??nape xder ke konflik hidup orang2 biasa punye story??dah xder ke story macam gaya2 mohksin?? nak tau kenape aku rs cite mokhsin tu best??
sebab cite die xdak kena mengena psl orang kaya...dan kebanyakkan citer dari arwah yasmin ahmad lebih berkisar pada hidup orang biasa...bukannye konflik hidup orang kaya...siap citer adnan sempit pon aku leh je suke sbb die tak terikat dengan stereotype yang bile drama atau filem melayu adalah orang kaya sahaja...
Pas tu ade lak pembikin filem leh kata filem or drama melayu xdpt sokongan...camne nak dapat klu ko buat filem leh terikat dgn stereotype 'drama melayu'!!Tolonglah banyak lagi gaya cerita yang bagus..cam dulu aziz m.osman..dan skang ni afdlin shauki..aku suke gaya cerita diaorg buat sbb ape??dekat dgn kisah hidup orang2 biasa..so think again! aku bkn cakap aku hebat..tapi aku dah muak la tgk cite2 camtu...

No comments: